Czapki do biegania

Czapki do biegania

Chcecie poprawić kondycję? A może zgubić zbędne kilogramy? Każdy powód jest dobry, by zacząć biegać lub kontynuować treningi pomimo niekorzystnej aury. Nie odstraszą cię żółte liście, ani niższe temperatury – jeśli zainwestujesz w dobry strój, kolejny bieg na pewno nie skończy się przeziębieniem.

Moda na zdrowy styl życia

Coraz więcej osób zaczyna dbać o swoje zdrowie i kondycję. Siłownie i kluby fitness przeżywają swój renesans, pracownicy korporacji częściej zamieniają samochody na rowery i w ten zdrowszy sposób przemieszczają się do pracy. Korzystamy z diet pudełkowych, ograniczamy spożycie żywności przetworzonej i mięsa. Zapanowała również moda na maratony, w których biorą udział coraz to większe ilości biegaczy. By jednak nie skończyć z poważną kontuzją lub zadyszką już po parunastu metrach pierwszego biegu, do maratonu trzeba się odpowiednio przygotować – najlepiej poprzez codzienne treningi na świeżym powietrzu. Takie sesje mają dobry wpływ na zdrowie, a ponadto pomagają również wyrobić kondycję. By nie przerywać planu treningowego w zimne, jesienne dni, należy zakładać odpowiedni strój. Podstawą jest bielizna termoreaktywna i ciepła bluza, która

nie będzie krępować ruchów oraz właściwe obuwie, które poza dobrą amortyzacją zapewni także odpowiednią przyczepność, by uniknąć poślizgnięcia na jesiennych liściach. Nie wolno także zapominać o nakryciu głowy – bez ciepłej czapki łatwo nabawić się zapalenia zatok lub infekcji uszu. Jakie nakrycie głowy będzie najlepsze do biegania?

Odpowiednie nakrycie głowy do biegania jesienią i zimą

Jogging na świeżym powietrzu jesienią i zimą to spore wyzwanie dla organizmu. Gdy wieje ostry wiatr, pada deszcz lub śnieg, czapka jest absolutnie niezbędna. Nie tylko pomoże ochronić zatoki i uszy, ale przede wszystkim sprawi, że trening będzie dla ciebie komfortowy. Ważne, by nakrycie głowy było ciepłe, najlepiej wykonane z naturalnych, oddychających materiałów i nie ograniczało pola widzenia. Najbardziej odpowiednia będzie tradycyjna czapka typu dokerka lub beanie z miękkiej, naturalnej wełny, która oddycha, a więc głowa w niej nie będzie się pocić. Taka czapka sprawdzi się nie tylko podczas codziennych treningów, ale także jako uzupełnienie odzieży wierzchniej w zestawie z puchową kurtką i kominem zamiast szalika. Wielbiciele czapek z daszkiem również mogą znaleźć idealną wersję zimową swojego ulubionego nakrycia głowy, które sprawdzi się zarówno podczas biegania, jak i na co dzień. Może to być np. czapka typu patrolówka to czapka z daszkiem wyściełana pluszem lub alpejka z odpinanym kołnierzem, który dodatkowo ochroni kark przed wiatrem i zimnem. Na wyjątkowo mroźne dni polecamy czapki typu pilotka i traperka, wyposażone

w podszewki kożuchowe, polarowe lub bawełniane. Pilotka dodatkowo chroni uszy, które przy minusowych temperaturach łatwo mogą ulec przewianiu podczas biegu, skutkując nieprzyjemnej infekcji – zapaleniu, które trudno wyleczyć. Dla wyjątkowych zmarzluchów idealne będą czapki do zadań specjalnych, czyli zimowe pilotki z odpinanym kołnierzem i maską, wykonane ze skóry kożuchowej. Ten typ czapki jest bardzo ciepły, a ponadto oddychający, dzięki czemu pozostaje przyjazny dla skóry głowy i twarzy. Maska wpinana jest do czapki na zatrzaski, a kołnierz przyczepia się suwakiem, dzięki czemu, w razie potrzebny, w każdej chwili dany element można łatwo zdjąć. Jest to absolutny „must have” dla osób, które przerażają mroźne porani i wieczory.

Jakie pozytywy płyną z biegania jesienią i zimą?

Aktywność fizyczna to doskonały sposób na walkę z jesienną chandrą, która prędzej czy później dopada każdego, nawet największego miłośnika jesiennej aury. Ruch na świeżym powietrzu pobudza produkcję endorfin, które mają zbawienny wpływ na nastrój, skutecznie zmniejszając napięcie i niepokój. Podczas codziennego joggingu w otoczeniu natury zyskuje się czas na przemyślenia oraz możliwość posłuchania ulubionej muzyki albo nowego audiobooka – trzeba się tylko wyposażyć w przenośny odtwarzacz mp3. W ten sposób można połączyć przyjemność z dbaniem o swoją kondycję. Codzienne treningi biegowe to również doskonały sposób na pozbycie się nadwagi i dochodzenie do dobrej formy i zgrabnej sylwetki. Chociaż jesienna pogoda bywa kapryśna, to decydując się biegać jesienią, zagwarantujesz sobie mniejszą podatność na przeziębienia i infekcje zimą. Zwiększysz również swoją odporność, gdyż regularne bieganie wpływa pozytywnie na układ odpornościowy w kontakcie z wirusami i bakteriami. Biegając przy niskich temperaturach, oprócz głowy należy również koniecznie chronić ręce i nogi. To właśnie przez kończyny ucieka aż 30 procent

ciepła ciała, dlatego rękawiczki i dłuższe, grubsze skarpety, najlepiej z naturalnego materiału, który pozwoli skórze oddychać, są niezbędne. Dzięki bieganiu możesz przedłużyć swoje życie! Dowiedli tego naukowcy z University Stanford School of Medicine w USA, którzy przez 21 lat obserwowali 538 biegaczy i biegaczek oraz 423 osoby cieszące się dobrym zdrowiem, ale prowadzące siedzący tryb życia. W chwili zakończenia badań 85% biegaczy i biegaczek nadal żyło, podczas gdy wśród grupy nieaktywnej ruchowo przeżyło zaledwie 66%. Dotlenienie oraz pozytywny wpływ na układ nerwowy, jakie są skutkiem biegania, pomagają w walce z bezsennością, a regularny ruch spowalnia oznaki starzenia. A kto nie chciałby żyć długo, wyglądać młodo i mieć nieustannie dobry nastrój? Receptą na to jest właśnie biegnie! Także do biegu – gotowi- START!

Powiązane produkty

Zostaw Komentarz

Twój E-mail nie będzie widoczny.